ATI Catalunya informa
Com trobar feina en mercat renaixent
El dimarts, 29 de setembre, es va celebrar, a la sala d'actes de Secartys, associació que col·labora amb l'ATI, la xerrada Com trobar feina en un mercat renaixent, i en la que es va contextualitzar el canvi de tendència a l'hora de buscar feina en un escenari marcat per la transversabilitat de les tecnologies de la informació i comunicació. L'acte va ser presentat per en Joan Pons Òdena, Vocal de Relacions Instiucionals de la Junta de l'ATI Catalunya, el qual va donar la paraula al Jean Philippe Nadier, Director General de Ginko.

En Jean Phillipe, que a més a més és Soci Fundador de Ginko, va agrair l'assistència als presents, i a l'ATI per l'oportunitat facilitada, i, tot seguit, va repassar tant la seva trajectòria professional com la de la Montse Chinchilla, Directora de l'Àrea de Consultoria de Ginko, qui va descriure la vida laboral que hi havia anys enrere, en els que gairebé no hi havia mobilitat entre llocs de feina. Les persones començaven i es jubilaven en una mateixa empresa. Ara, això no passa. El mercat laboral ha canviat i hem entrat en una època en què la durada en un mateix lloc de treball ha disminuït a excepció dels funcionaris. Això provoca que, si volem iniciar un procés de canvi, ja sigui per iniciativa pròpia o per estar en situació d'atur, haguem de potenciar la nostra empleabilitat, és a dir, els factors que faran que les persones en potestat de contractar personal es decidiran per nosaltres (formació, habilitats, experiència, idiomes, etc.).

Seguidament, van fer un repàs general dels nous canals i fonts de recerca que hi ha per buscar feina (com els portals temàtics d'internet, les xarxes socials que faciliten el networking professional, etc.) enfront dels omnipresents anuncis de premsa que hi havia anys enrere. A dia d'avui, els anuncis laborals en premsa són testimonials. Es van destacar les xarxes socials com a eina que facilitar la feina als reclutadors, consultors de recursos humans, etc.

Un cop es va contextualitzar el mercat laboral actual, el Phillipe va explicar el procés d'outplacement, un procés de recol·locació o de canvi de lloc de treball, que es pot produir, com dèiem, per diferents circumstàncies (reducció de plantilla, iniciativa pròpia...), i, pel qual, es genera un altre procés, que és el de la pròpia persona per tal de "vendre's" com a professional.

En aquest procés de "marketing personal" s'ha de tenir molt clar quins són els nostres objectius, què volem aconseguir i on volem estar. I, per això, hem de fer una reflexió personal per tal de saber on estem, com estem, perquè ens permeti evitar errors i arribar a allà on volem anar.

Finalment, es va obrir un torn de paraula entre els assistents, i la conversa es va centrar en la dificultat de trobar feina en persones de 50 anys en endavant i la utilitat de les xarxes socials. Per la primera qüestió, tant la Montse com el Phillipe van coincidir que és possible que una persona de 50 anys trobi feina, si bé el procés de recerca pot ser més costós que en altres franges d'edat, però que era més senzill que trobar feina de mitja jornada, en resposta a una pregunta d'un soci en aquest sentit.

I, pel que fa a la presència en les xarxes socials, aquesta ha de ser activa, no només s'ha d'estar i prou, si no que s'ha de participar en grups, fòrums, etc., tal i com va comentar un altre soci, el qual li va sorgir una proposta a partir de la seva participació en llistes de discussió. I un altre aspecte a tenir en compte és aprofitar la informació que tenim a l'abast, en aquestes xarxes, per acostar-nos a aquelles persones que ens interessen, per exemple, enviant un correu electrònic a un Director General demanant assessorament.

Estem al Facebook i a LinkedIn. UNEIX-TE a la nostra xarxa fent clic a la icona i ajuda'ns a difondre l'ATI entre els teus contactes: