· La telefonia mòbil ja supera a la fixa.
· El 2009 es van facturar 2.200 milions de dòlars en aplicacions mòbils.
· La connexió a Internet mitjançant smartphones no para de créixer.
· Igualment, altres dispositius mòbils amb connexió, com les tablets o e-readers, també s’estan expandint entre els usuaris.
· El Director Executiu de Google, Eric Schmidt, al passat Mobile Congress de Barcelona, va declarar un lacònic "mobile first" gens gratuït que marcarà el camí a seguir els propers anys per l’empresa que representa.

Aquestes, i altres dades, són les que justifiquen que el sector de les aplicacions mòbils no sigui una moda passatgera, sinó una realitat prou present i amb molt de futur, tal i com van coincidir els tres ponents convidats a la cinquena edició dels Picnic4Working de l’ATI Catalunya, el passat dijous 21 d’octubre, celebrat a la sala d’actes de la UPC School.

L’acte, sota l’intencionat títol Fi del PC, llarga vida al mòbil. Estàs preparat pel canvi?, va ser moderat per en Guillem Alsina, Vocal de Comunicacions de l’ATI Catalunya, que, després d’anunciar el llançament del nou butlletí del capítol, va introduir els ponents i va donar la paraula al primer d’ells, en Ricard Sala, Director de Desenvolupament de Negoci a Tempos 21, el qual va parlar de solucions empresarials mòbils. Va començar amb un breu vídeo que resumia la seva intervenció, explicant els punt més importants de les solucions de mobilitat, centrades en facilitar la vida a les persones, ja que la mobilitat proporcionar simplicitat en el procés de presa de decisions, doncs dotar a l’usuari d’informació immediata, millorant així la seva pròpia gestió personal.

A continuació del Ricard, va ser el torn de l’Emilio Avilés, fundador de Slashmobility. L’Emilio va destacar que el desenvolupament d’aplicacions mòbils és un nínxol de mercat en ascens i ho va reflectir aportant algunes dades que així ho demostren i, tal com havia fet el Ricard, va animar als assistents, majoritàriament desenvolupadors d’aplicacions mòbils, a aprofitar el potencial d’aquest segment per poder oferir serveis de qualitat amb rendiment econòmic, posant com a exemple l’èxit dels markets d’aplicacions mòbils. Els fabricants de mòbils ja no les veuen amb tan recel, doncs són un factor de compra per part dels usuaris i, a més a més, tenen accés a una eina poderosíssima per poder conèixer les necessitats i interessos dels seus clients.

Va tancar la ronda d’intervencions en Juan Pablo Bustos, cofundador d’Ubiqua, agència de comunicació digital i màrqueting mòbil, destacant que les marques estan interessades en aquest món perquè, a dia d’avui, l’usuari és mòbil les 24 hores del dia durant tot l’any, tenint així un canal de comunicació permanent amb els seus clients. Va reforçar aquesta afirmació aportant la dada que la penetració de la telefonia mòbil a Espanya és d’un 87% enfront del 74% de la fixa. I, alhora, aquesta dada permet a les marques impactar, interactuar i crear afinitat entre elles i el seu públic objectiu. 3.800 milions d’aplicacions baixades i 2.200 milions de dòlars facturats donen sentit a aquest interès de les marques per la mobilitat i els seus dispositius.

Al torn d’intervencions dels assistents es va preguntar pel Windows Phone 7 (WP7), per quin llenguatge prevaldrà, java o html5, i quin és el temps que els usuaris tenen en els seus aparells les aplicacions mòbils gratuïtes.

Tots els ponents van coincidir que el WP7 és un bon sistema, però que potser arriba tard, que és difícil saber quin llenguatge prevaldrà, doncs poden servir per coses diferents i, sobre el temps de les aplicacions gratuïtes ens els aparells dels usuaris, van parlar d’una setmana, amunt i avall, però no van poder especificar-ho en minuts, tal i com demanava un dels assistents

Per acabar, la conversa es va allargar molt més del previst en el refrigeri, senyal que va 
ser una trobada i un tema plantejat força interessant.

En els següents enllaços trobareu les presentacions utilitzades pels ponents:

>> Ricard Sala. Smart Mobility.
>> Emilio Avilés. Apps, una moda o una realitat?
>> Juan Pablo Bustos. Per què màrqueting mòbil?